•Over Hill and Dale
Exhibition Over Hill and Dale_Espace Contretype_Brussels_2017
The title of this exhibition Over Hill and Dale evokes the comings and goings, the in-betweens, the passages, which are at the centere of my research.
It is also the title of an installation set in a dark room. It is composed of a long poem from my notebooks, constructed in quatrains according to the Pantum rule (the second and fourth verses are repeated as the first and third of the following stanza), and traced on the wall in vertical columns as on book pages. The text is punctuated by a video portrait, and photographs of ephemeral hills made of sand, gravel and abandoned mounds…
Small lamps are at the visitor’s disposal inviting them to observe the landscape in a different way. In a corner of the room, a strange box is shrouded in a red light and, lets out a voice that whispers “Stories in the cellar”: a tale that invites you to come closer and listen…
Le titre de cette exposition “Over Hill and Dale” est évocateur des allers-retours, des entre-deux, des passages, qui sont au coeur de ma recherche.
C’est aussi le titre d’une installation plongée dans la pénombre. Elle est composée d’un long poème issu de mes carnets de notes, construit en quatrains selon la règle du Pantoum (les deuxième et quatrième vers sont repris comme premier et troisième de la strophe suivante), et retracé à même le mur, en colonnes verticales, comme sur les pages d’un livre. Le texte est ponctué d’un portrait vidéographique et de photographies représentant des collines éphémères constituées de tas de sable, de gravier, de monticules abandonnés…
Des petites lampes sont à la disposition du visiteur pour l’inciter à aller observer autrement les paysages ; et dans un coin de la salle, une étrange boîte est nimbée d’une lumière rouge, elle laisse échapper une voix qui murmure “Les histoires à la cave” : un conte qui invite à s’approcher pour écouter…
For more details, see the article by Colette Dubois, published in L’Art Même 72 , p.21 and the attached video here
with the support of Espace Contretype_Brussels